Wie zijn wij

Contact

Forteiland Pampus

< Terug

Forteiland Pampus

 

Het succes van een organisatie als Pampus is naar ons idee sterk afhankelijk van de mate waarin zij klanten weet te prikkelen en te verleiden. De beleving van de klant wordt niet alleen bepaald door de geleverde kwaliteit, maar steeds vaker door het merk, de vormgeving en het verhaal erachter. Voor Pampus betekende dit dat er, veel meer dan voorheen, gestuurd moest worden op de inzet van immateriële meerwaarde.

 

Op forteiland Pampus realiseerden we de Pampus Xperience. Verspreid over 22 zalen en gangen zijn onder ons toezicht 15 multimediale, interactieve attracties ontworpen, uitgewerkt en geïnstalleerd. Hier vertellen we het verhaal van 300 jaar oer-Hollandse geschiedenis: De Stelling van Amsterdam, het ontstaan van Pampus, voor Pampus liggen etc.

 

De communicatie van Pampus hebben we in 2016 opnieuw aangepast aan de veranderde eisen en wensen van zowel klant als bezoekers. Ook in de grafische vormgeving wordt steeds meer totaalbeleving verwacht. In dit geval moet die de nieuwsgierigheid van de bezoeker tijdens de boottocht naar het eiland opwekken. De wat ouder lijkende illustratie van de plattegrond geeft in één blik alle belangrijke informatie weer die de bezoeker bij aankomst nodig heeft om het forteiland optimaal te beleven. De illustratie van het eiland in het water, de kleurstelling, het lettertype en de slogan ‘Ga voor Pampus’ die verwijst naar de oude uitdrukking ‘voor Pampus liggen’ - ze dragen allemaal bij aan de totaalbeleving van de communicatie.